Foto: Freepik, www.freepik.com

1.Dobré plánování

Mít dobrý plán a nelítat z jedné povinnosti k druhé je základ pro to, abychom se z povinností nezbláznily. Rozdělte si větší úkoly na menší části a vždy se soustřeďte jen na jeden úkol. Pište si to-do listy a po splnění každého úkolu si jej odškrtněte. Dejte si ale pozor na to, aby byly vaše denní cíle reálné. Myslete na to, že nemůžete stihnout všechno najednou.

2.Klid na práci

Najděte si klidné místo, kde vás nikdo neruší. Průchozí místnost, kterou prochází lidé, není z hlediska soustředění nejlepší nápad. Pokud pracujete v místnosti s více lidmi, zkuste se domluvit na časových úsecích, kdy nebudete jeden druhého vyrušovat od práce. Taky je dobré vypnout si veškerá oznámení v telefonu a na počítači.

Zahoďte negaci a buďte šťastní
Skoncujte s veškerou negací ve svém životě a bude vám o mnoho lépe! Začít musíte u sebe!

3.Organizace času

I když se na vás sypou úkoly ze všech stran, nezapomeňte si naplánovat i přestávky. Uvařit si kávu nebo čaj, dát si svačinku, projít se a protáhnout ztuhlé svaly je důležité pro tělo i mozek.

4.Mít ve všem pořádek

Udržujte své pracovní místo uklizené. Já vím, že inteligent se vyzná i v chaosu, ale uklizený stůl a přehledné šuplíky, ve kterých víte, co a kde hned najít, jsou z hlediska úspory času a nervů k nezaplacení.

5.Zdravá strava

Ten, kdo se stravuje zdravě, je více produktivnější než ten, kdo si dopřává nezdravou stravu. Má to docela jednoduché vysvětlení. Když si dáte k obědu nějakou nezdravou, těžkou a mastnou dobrotu, vaše tělo bude mít co dělat, aby jídlo strávilo a vy budete tak unavení, že žádnou pořádnou práci nezvládnete.

6.Přiznat si chyby

Pravidelně se zamýšlejte nad svojí prací. Sebereflexe je důležitá a zamyšlení na tím, co se vám povedlo nebo naopak, co by se dalo zlepšit, vám pomůže uvědomit si své slabé a silné stránky.

7.Učte se

Vzdělávej se ve svém oboru. Čím lépe člověk své práci rozumí, tím méně chyb udělá.

štěstí, klid, harmonie, duše, žádný stres
Víte, že cesta ke štěstí je úplně jednoduchá? Zkuste těchto 5 kroků a budete v životě zaručeně mnohem šťastnější!

8.Komunikujte se svým okolím

Komunikace je základem všeho. Pokud nerozumíte úplně přesně zadanému úkolu nebo vidíte nějaké nejasnosti, požádejte o upřesnění, vysvětlení nebo sama kolegům nejasnosti objasněte. Důležitý je také feedback. Neberte si případnou kritiku osobně, ale jako příležitost se zlepšit.

9.Work-life balance

Udržujte rovnováhu mezi prací a osobním životem. To je velice důležité, protože přehršle práce a nedostatek odpočinku, relaxace a jiných než pracovních prožitků vede jen k depresi a vyhoření. A dostat se pak zase do normálu je běh na dlouhou trať.

10.Delegování úkolů

Pokud máte úkolů nad hlavu a je možné některé z nich delegovat na někoho jiného, udělejte to. Správné rozdělení úkolů může zvýšit efektivitu celého týmu. Pokud pracujete sama a nemáte kolem sebe žádný pracovní tým, delegujte alespoň domácí povinnosti na ostatní členy rodiny. Nikdo nechce přijít zničený domů z práce, aby uviděl horu neumytého nádobí nebo nevypraného prádla, že?

Mějte se krásně!

Monika

Jmenuji se Monika a na stránkách My všechny pro vás píšu o všem možném i nemožném. Od malička mě bavilo něco tvořit a nedokážu sedět jen tak s rukama v klíně. Miluji ten pocit, když mi pod rukama vzniká něco nového, pěkného a třeba i užitečného.